5bit Records

IEGUTI

家口成樹 / Shigeki IEGUTI

作曲家、サウンドプロデューサー兼、”PARA”、”EP-4 [fn.ψ]”などのシンセサイザー、キーボード奏者。
90年代初頭よりヘヴィサイケデリックロックバンド”花電車”や”Drillman”のメンバーとして音楽活動を開始。シンセサイザー、PC、エフェクターなど電気機器の特性を多用したエレクトロニックな奏法で、ノイズ、音響、ミニマルなどの現代音楽的なアプローチ、パンク、ハードロック、ジャズ、ポップスなど多種多様な作風をクロスオーバーさせ、国内外の多数のミュージシャンと主に即興演奏で共演。
2000年代よりミックス、マスタリングなどを含めたサウンドプロデュースを手がけ始める。2014年よりEnitokwa、MAYUKoとによるシンセサイザートリオ”Kruispunt”を主催。2017年よりEP4の佐藤薫のレーベル”φonon”のディレクターとしても活動。参加ユニットである”Singū-IEGUTI”、”EP-4 [fn.ψ]”の諸作品の他、コーディネーター、サウンドエンジニアとしてコンピレーションアルバム「Allopoietic factor」や”山本精一「Cafe Brain」”などのリリースを手がけている。

Composer, sound producer and synthesizer/keyboard player for “PARA”, “EP-4 [fn.ψ]” and others.
He started his music career in the early 90’s as a member of the heavy psychedelic rock bands “Hana Densha” and “Drillman”. With an electronic technique that makes extensive use of the characteristics of synthesizers, PCs, effectors, and other electrical devices, he has crossed over from contemporary musical approaches such as noise, acoustics, and minimalism to a wide variety of styles such as punk, hard rock, jazz, and pop music. Since the 2000s, he has been mixing and mastering music.
Since the 2000s, he has been involved in sound production, including mixing and mastering.Since 2014, he has been organizing “Kruispunt”, a synthesizer trio with Enitokwa and Mayuko.Since 2017, he has also been working as a director of EP4’s Kaoru Sato’s label, φonon, and has produced various works for the participating units “Singū-IEGUTI” and “EP-4[fn.ψ]”, as well as the compilation album “Allopoietic factor” as a coordinator and sound engineer. and “Seiichi Yamamoto’s” “Cafe Brain” as a coordinator and sound engineer.
https://shigekiieguti.com